Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Karin Axelsson - 1 oktober 2009 18:18

Nu så känns det som om hösten har kommit på riktigt. Märkte det när jag var ute och sprang för typ 2 dagar sedan. Hade som vanligt linne och shorts på mej och det var apkallt. Enligt SMHI (vars prognoser känns ganska så random) skulle det ha varit 6 grader, men det var under nollan. Så nu har tights och benvärmare åkt fram. Säga vad man vill om tights: Det är inte speciellt snygg (man tenderar att känna sig som en övergödd gräshoppa) men så praktiskt att det finns inte!

Igår var det också sådär lite (mycket) kyligt ute. Va på Valhallabadet och simmade. Och då var det kallt i bassängen också. Urk. Synd. Jag gillar faktiskt att simma, men hur frenetiskt jag än sprattlade lyckades jag inte få upp värmen. Nästa gång ska jag nog basta rejät innan, eller kanske testa simhallen här i Frölunda. Ännu en sak man saknar med USA- där var bassängen jättevarm och gosig!

Jag lyckades i alla fall få med mej ett vintertäcke upp till Gbg. Gött :)

Ovido - Quiz & Flashcards