Alla inlägg under juli 2009

Av Karin Axelsson - 29 juli 2009 11:53

Om en vecka så är det dags att börja med ex-jobbet i Göteborg. Nu så! Då ska man börja jobba 8 h/dag, sköta sig själv med matlagning, handling, tvätt och städning. Bli lite seriös och vuxen. Och så får jag hitta lite nya träningsstrategier. Nu går det ju inte att springa 2-3 timmar varje morgon. Får korta ner distanserna på vardagarna (och kanske öka speeden?) och förlägga långpass till helgerna tror jag.


Flög av cykeln och crash-landade på hakan efter en liten partynatt i helgen. Det är lite störigt för jag kan bara äta mosad/flytande mat, det gör ont och så så ser det inte så snyggt ut. Pefekt timing nu när jag ska ner till München på bröllop i helgen.


Hum, ska man se det som en liten markering att studenliv och fyllenätter är över? Eller i alla fall mindre frekventa? Hum, får väl se hur det blir......

Av Karin Axelsson - 20 juli 2009 18:33

Nu så sitter jag alldeles själv hemma för mamma och pappa är på semester. Ganska skönt faktiskt- man kan sprida ut grejjer över hela huset, gå in med skitiga fötter och äta glass direkt ur förpackningen utan att någon kommenterar. Men jag lever hela tiden med den överhängande faran att glömma bort nåt i trädgården så att jag får en utskällning för att den vietnamesiska drakörten (eller nåt sånt) har dött när mamma kommer hem igen.

Helgen spenderades partajande i Lund. Härligt gäng människor, genröst med vodka och bra musik- vad kan gå fel? Väldigt roligt var det i alla fall!! Inte lika roligt att ta sig hem dagen efter däremot. Var vid stationen 12 och hoppade på fel tåg. I sista minut frågade jag en tågvärd ifall detta var rätt tåg och han sa att nej- hoppa av! Och då hade jag givetvis missat mitt riktiga tåg. Så jag fick vänta till kl 14 på nästa. Fast då hoppade jag på fel igen. Istället för öresundståg hoppade jag på SJ X200 som

1) kostade 300 kr som jag fick hosta upp

2) inte stannade i Laholm (där bilen, innehållande husnycklar) stod


Kul. Fick vänta nästan en timme i Halmstad och sen ta bussen till Laholm där jag äntligen kunde förenas med min (mammas) bil. Nästa helg ska jag va lite miljö-bov och bila ner. Hehe. Jag gillar inte SJ. Hoppas dom kånkar snart eller nåt så att öresundståg kan ta över hela vårt avlånga land.


Dagens köp: Dator från Dell! Beställdes via internet. Man kan chatta med en säljare för att få guidning om vilken man ska köpa. Lurar dock lite i bakhuvudet att jag blev rekommenderat en onödigt dyr... Men nu är det gjort!


Dagens tänkte-faktiskt-göra: Klippa gräsmattan. Men jag lyckades verkligen inte att starta helvetet, trots många tappra försök.


Dagens duktiga: Har lagat mat! Från scratch! Alltså inte värmt i mikron, utan verkligen lagat.


Veckans stinkiga: Löpar-dojjsen blir ju blöta nu nästan varje dag eftersom det regnar hela tiden. Och luktar ännu mer än vanligt.


Veckans plagiat: Daniel Lindströms nya platta heter "D-day". Känns inte det inte lite inspirerat av Beyoncé's "B-day" ?


Veckans musik: Alla Thåströms solo-plattor!


Veckans reklamation: Ska göras av min mp3-spelare. Den har lagt av. Helt oprovocerat. Elektroniskt självmord


Nedan är en bild från en av mina löparrundor här i skogarna. Fint va?

Av Karin Axelsson - 10 juli 2009 19:53

Nu på sommaren då man är hemma är det ganska trevligt att bläddra igenom dagstidningarna på morgonen. Ägnar mig dock ej åt allmänbildning (vilket jag verkligen borde, fy på mej)- utan läser lättsamma saker och hoppar över artiklar om Israel vs. Palestina och dylikt.


Idag läste jag en intervju med Sarah Sjöström i DI Weekend. Hon är en jätteduktig simmerska som bara är 15 år gammal. I intervjun berättade hon hur mycket hon tränade: 8 pass i veckan på 5000-6000 m/pass. Shit! Hur är det möjligt??? Det är ju mer än en maraton i veckan- i vattnet! De flesta klarar väl knappt att springa den sträckan på en vecka.... Mäkta imponerande får jag säga! Respekt. Hum, när jag var 15 tränade jag nog ca 9.5 h gymnastik/vecka och nån liten joggingrunda i Tönnersjö på helgen...


Dagens djur-count: 1 vuxet vildsvin+ en baby (alltså vildsvins-baby då)


Nu ska jag iväg och kolla på Brüno!

Av Karin Axelsson - 7 juli 2009 21:01

Fan va härligt att det äntligen har blivit lite humant väder! Jag är verkligen inte designad för riktigt varm väderlek- blir röd som en kräfta (hur mycket man än smörjer in sej lyckas man ju alltid bränna sig ändå med fjällning och sömnproblem som följd), hjärn-kapacitetet sjunker (tur då att man inte behöver utföra allt för mentalt ansträngande saker- det mest intellektuella jag gör är att läsa "High Fidelity" - som jag dessutom redan läst typ 10 ggr och kan utantill!) och så svettas man.


Idag blidde det en aktiv dag! Började med 25 km löpning bland stock och sten. Sen cyklade jag till sjön (vilket är typ 12-13 km enkel väg) och simmade runt den. På kvällen kände jag mig lite rastlös igen så då tog jag med mej mamma ut på en joggingtur följt av mer simning. Rundan vi sprang är jättekul- i mitten finns en skitbrant backe uppför en skogssluttning och väl uppe tassar man runt lite på allra mjukaste mossa innan man tar en slingrande liten skogsstig nerför backen igen. Den hade man kunnat köra ett par gånger men eftersom inte alla ville så blev det bara en gång idag!


Bäst musik just nu (i mitt subjektiva tycke):

Thåström- Karenina

Bob Dylan- Love minus zero/no limits

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards