Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Tågstrul+ lite till

Av Karin Axelsson - 20 juli 2009 18:33

Nu så sitter jag alldeles själv hemma för mamma och pappa är på semester. Ganska skönt faktiskt- man kan sprida ut grejjer över hela huset, gå in med skitiga fötter och äta glass direkt ur förpackningen utan att någon kommenterar. Men jag lever hela tiden med den överhängande faran att glömma bort nåt i trädgården så att jag får en utskällning för att den vietnamesiska drakörten (eller nåt sånt) har dött när mamma kommer hem igen.

Helgen spenderades partajande i Lund. Härligt gäng människor, genröst med vodka och bra musik- vad kan gå fel? Väldigt roligt var det i alla fall!! Inte lika roligt att ta sig hem dagen efter däremot. Var vid stationen 12 och hoppade på fel tåg. I sista minut frågade jag en tågvärd ifall detta var rätt tåg och han sa att nej- hoppa av! Och då hade jag givetvis missat mitt riktiga tåg. Så jag fick vänta till kl 14 på nästa. Fast då hoppade jag på fel igen. Istället för öresundståg hoppade jag på SJ X200 som

1) kostade 300 kr som jag fick hosta upp

2) inte stannade i Laholm (där bilen, innehållande husnycklar) stod


Kul. Fick vänta nästan en timme i Halmstad och sen ta bussen till Laholm där jag äntligen kunde förenas med min (mammas) bil. Nästa helg ska jag va lite miljö-bov och bila ner. Hehe. Jag gillar inte SJ. Hoppas dom kånkar snart eller nåt så att öresundståg kan ta över hela vårt avlånga land.


Dagens köp: Dator från Dell! Beställdes via internet. Man kan chatta med en säljare för att få guidning om vilken man ska köpa. Lurar dock lite i bakhuvudet att jag blev rekommenderat en onödigt dyr... Men nu är det gjort!


Dagens tänkte-faktiskt-göra: Klippa gräsmattan. Men jag lyckades verkligen inte att starta helvetet, trots många tappra försök.


Dagens duktiga: Har lagat mat! Från scratch! Alltså inte värmt i mikron, utan verkligen lagat.


Veckans stinkiga: Löpar-dojjsen blir ju blöta nu nästan varje dag eftersom det regnar hela tiden. Och luktar ännu mer än vanligt.


Veckans plagiat: Daniel Lindströms nya platta heter "D-day". Känns inte det inte lite inspirerat av Beyoncé's "B-day" ?


Veckans musik: Alla Thåströms solo-plattor!


Veckans reklamation: Ska göras av min mp3-spelare. Den har lagt av. Helt oprovocerat. Elektroniskt självmord


Nedan är en bild från en av mina löparrundor här i skogarna. Fint va?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Axelsson - 16 november 2009 18:17

Ah, det är ju underbart ute nu! Varmt och sådär lite mysgrått. Ingen nederbörd men en del dimma-  Baskerville's hund känsla.... Imorse sprang jag i linne och shorts :)   Helgen tillbringades nere i Lund med syrran och härliga polare. Riktigt kul!...

Av Karin Axelsson - 9 november 2009 17:51

Den 1 december flyttar jag in i en andrahandslägenhet. En etta. Bra läge nära jobb, Ruddalen och Änggårdsbergen. Känns som en bra "första egna lya" så har jag gott om tid att titta mig om efter förstahandskontrakt/bostadsrätt under tiden. Dessutom fi...

Av Karin Axelsson - 28 oktober 2009 18:18

är det enda jag kan lyssna på i min MP3-spelare numera. Skärmen har lagt av, så man kan inte navigera i menyn, utan bara byta låt på ett album. Och albumet jag spelade när MP3:n la av råkade vara Bob Dylan's "Blood on the tracks". Tur jag hade där- d...

Av Karin Axelsson - 19 oktober 2009 20:09

....att jag får andrahandskontraktet som jag sökt. En tvåa på 54 kvadrat.  Fräsh och fin. Och en stor fet kaktus ingår i möblemanget. Jag och syrran var där och kollade i söndags och fick båda mycket bra vibbar. Det var en lägenhet för Karin lixom. ...

Av Karin Axelsson - 15 oktober 2009 18:05

Just nu känner jag mej lite som en boaorm som just svalt en helt antiloop och ligger ute på savannen och smälter maten. Fast jag ligger i min säng och kollar på web-TV :) Trots att jag inte gillar att laga mat eller lägger mycket tid/ energi på det...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards