Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Tillbaka i Champaign

Av Karin Axelsson - 11 januari 2009 23:00

Nu har jag visst inte skrivit eller kollat bloggen på ett tag. Tentorna i höstas gick ganska bra. Hade tre A och ett A- vilket är lite halvstörigt, men å andra sidan hade jag inte räknat med A i grafteori-kursen som var lite småklurig så på det stora hela var det OK. Skadade mig ett par dagar innan jullovet så jag har inte kunnat springa på hela lovet och är fortfarande inte rikitgt bra. De excellenta läkarna på universitetskliniken gav mig en burk Ibuprofen. Tack, väldigt bra. Upphör aldrig att förvånas over hur många underkompententa människor det finns i samhället.... Läkaren var dock trevlig och pratsam, alltid något. Men idag så var jag på massage och massören visste verkligen var han höll på med. Han kunde känna vilken muskel som var ihopkrupen utan att jag sagt något och masserade den i 30 min. Kändes mycket bättre efteråt så jag bokade in en massage till på tisdag. Nu under tiden har jag tränat på gym vilket är relativt tråkigt, men det har i alla fall TV vid alla maskinerna så nu vet jag att det är lite oroligt på Gaza-remsan. Alltid bra att var lite uppdaterad. Såg även en dokumentär om majs-industrin i mellanvästern. Visste ni att Jack Daniels bryggs av majs? Kanske därför det smakar som det gör…


Jullovet spenderade jag med min underbara kompis Alis som jag träffade när vi volontärarbetade i Redwoods sommaren 2007. Var verkligen jättekul att se henne igen och det kände som om ingen tid alls hade gått. Dagarna spenderades med att titta på film, lätt hiking, titta på family guy, rumänskt julparty (komplett med eurotrash musik från 90-talet), besök hos grannar med privat biosalong och bar, shopping i en liten hippie-stad mm.


 Nu tillbaka i Illinois som är kallt, dött och superhalt. Man kan knappast gå utanför utan att sätta sig på rumpan.  Min cykel har också kapsejsat. Försökte att laga den genom att dränka kedjan med någon form av olja som jag hittade i källaren, men det funkade inte. Ska se om jag kan ta den till cykeldoktorn i nästa vecka, under tiden ska jag den Ibuprofen i lagom doser.


Hoppas verkligen att alla har det bra hemma i Sverige! Har insett att det bara är 4 månader kvar här nu. Tiden går fort…

MIN TOP 2-LISTA: Bästa filmer någonsin

*Notting Hill

*Om en pojke

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Axelsson - 16 november 2009 18:17

Ah, det är ju underbart ute nu! Varmt och sådär lite mysgrått. Ingen nederbörd men en del dimma-  Baskerville's hund känsla.... Imorse sprang jag i linne och shorts :)   Helgen tillbringades nere i Lund med syrran och härliga polare. Riktigt kul!...

Av Karin Axelsson - 9 november 2009 17:51

Den 1 december flyttar jag in i en andrahandslägenhet. En etta. Bra läge nära jobb, Ruddalen och Änggårdsbergen. Känns som en bra "första egna lya" så har jag gott om tid att titta mig om efter förstahandskontrakt/bostadsrätt under tiden. Dessutom fi...

Av Karin Axelsson - 28 oktober 2009 18:18

är det enda jag kan lyssna på i min MP3-spelare numera. Skärmen har lagt av, så man kan inte navigera i menyn, utan bara byta låt på ett album. Och albumet jag spelade när MP3:n la av råkade vara Bob Dylan's "Blood on the tracks". Tur jag hade där- d...

Av Karin Axelsson - 19 oktober 2009 20:09

....att jag får andrahandskontraktet som jag sökt. En tvåa på 54 kvadrat.  Fräsh och fin. Och en stor fet kaktus ingår i möblemanget. Jag och syrran var där och kollade i söndags och fick båda mycket bra vibbar. Det var en lägenhet för Karin lixom. ...

Av Karin Axelsson - 15 oktober 2009 18:05

Just nu känner jag mej lite som en boaorm som just svalt en helt antiloop och ligger ute på savannen och smälter maten. Fast jag ligger i min säng och kollar på web-TV :) Trots att jag inte gillar att laga mat eller lägger mycket tid/ energi på det...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards