Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Karin Axelsson - 28 oktober 2008 19:08

Nu har hösten kommit till Illinois! Eller i alla fall kylan. Den kom bara sådär, under ett tidsspan av cirkus 2 dagar. I natt kröp temperaturen under nollan. Men jag klagar inte så länge det inte snöar! Idag sprang jag för första gången i både långärmat och långbent.


Hitills är det dock sympatisk höst som gäller= röda och oranga löv, soligt, klar himmel och ekorrar till skillnad från osympatisk (svensk) höst= regn, bl åst, gegga och lera.

 

Sitter just nu i datorsalen och har skrivit ut mitt ”heat project” som ska in imorgon. Det blev kalas-fult! Plottarna syntes inte överhuvudtaget. Man kan säkert förstärka färgerna i en plot men jag har verkligen ingen susning om hur man gör det, så jag får helt enkelt lämna in den som den är och hoppas att rättaren inte fokuserar för mycket på det visuella....


Annars händer det väl inte så jättemycket här. Förutom att dollarn har blivit väldigt dyr. Det är lite störigt. Och så har jag börjat så smått att lära mig grunderna i ANSYS- mjukvara som simulerar stress/stress/deformation i diverse objekt.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards